Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Nasze firmy sprzedają w kanale B2B?

Poradnik Klienta

Jak Nasze firmy dostarczają w kanale B2B? Sprzedaż artykułów także usług w kanale B2B różni się z sprzedaży do klienta indywidualnego. Przed firmami, które sprzedają towary partnerom biznesowym, są zupełnie inne wyzwania. Uzależnione są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak tak wygląda sprzedaż w sektorze B2B.
To podstawowe pytanie tego rodzaju w Polsce

Jak potrafimy przeczytać w raporcie, tego modelu pytanie nie było do tej pory budowane w własnym świecie. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności dostosowania się do kolejnego miejsca sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C zabiera się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje pozostają kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są jeszcze mniej momentu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych narzędzi do samodzielnych zakupów.
Chcą uzyskać lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Odkładają na wygodę.

Jak Nasze firmy dostarczają w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu elektronicznego i media społecznościowe stają się potężnymi elementami w toku budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią opowiadać o sobie, swojej intencji i znajomej historii – 62% ankietowanych firm wymieniło historię własnej nazwy na naszej stronie internetowej. W obecnym jedynym czasie dużo rzadziej podają one na bliskich właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi albo produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak wygląda rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na rynku B2B twierdzi, iż ich firma sprzedaje własne wyroby albo usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) porusza się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) gra w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a dopiero 1% ankietowanych sprzedaje produkty albo usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Nasze firmy dostarczają w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zobaczymy, że firmy szukają wielu opcje na to, by proponować własne wyroby odbiorcom. Zobaczmy, jak więc wygląda. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na której można przeglądać lub kupować produkty, lub usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często używanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm zaprasza na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% trafia do klientów poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje produkty w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że nadal są firmy, jakie nie są naszych właściwości firmowych. Według pytania stanowi ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest głównym rzutem lejka sprzedażowego, to ona uznaje na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo oryginalne zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich widzą się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona prosta w moc językach, oceny firmy, chatbot oraz znacznie nowych. Najlepiej pokazuje to poniższy wykres.

Jak Nasze firmy dostarczają w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do dawania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców przechodzi do sprzedaży aplikacji specjalnie do ostatniego zrobionych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma zdania, jakie technologie wykorzystano na ich cechach www.
Co dodatkowo znajdziemy w raporcie?

Cały raport to jeszcze 111 stron konkretnej informacji z poziomu B2B i różnic, jakie występują w sprzedaży, gdy czerpiemy z ostatniego kanału. Możemy zlokalizować w nim ponad informacje na materiał przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są także zagadnienia pokazujące, jak pracuje marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana jest na etapie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie kupi na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba przeznaczyć na nią doskonałe ilości pieniędzy i przeznaczyć dużo czasu.

Wtedy nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży produktów w masowych sumach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie mogą wywołać, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli posiadamy jednie z pewnej firmy logistycznej, wtedy potrafimy dotrzeć na sytuację, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Dlatego i o korzystać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansa wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zabezpiecza ciągłość bycia procesów logistycznych. Jeśli planujesz sprawdzić, jak więc wpływa zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments